Ik ga emigreren - Reisverslag uit Toronto, Canada van irisvanrozen - WaarBenJij.nu Ik ga emigreren - Reisverslag uit Toronto, Canada van irisvanrozen - WaarBenJij.nu

Ik ga emigreren

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2016 | Canada, Toronto

Week ? ehm 5 alweer!!!

Tijd vliegt voorbij! ongelofelijk, al haast op de helft.
Voor familie en vrienden die een beetje op de hoogte te willen blijven wat ik meemaak, sorry.. ben niet goed in bijhouden van dit reisdagboek.
Wel super handig, hoef ik niet alles 100 x te typen.

Even denken..
Inmiddels helemaal thuis in huize Watson, ik denk dat ik me laat adopteren. Inmiddels moeten we wel 2 honden missen, deze zijn afgelopen week ingeslapen.. gelukkig hebben we Winston nog!!

De eerste weken bij deGroots waren pittig ivm de taal, de drukte en natuurlijk het wennen aan de warmte (Wauw 32 graden, hoge luchtvochtigheid en in een kas.. echt bloedheet) Dus 5 kilo aankomen en 4 liter zweet verliezen, ik ben tevreden. Het eerste weekend nadat ik aankwam was meteen het drukste in het hele seizoen. Nu loopt de drukte van vooral de annuals wat af, en is er veel opruim en schoonmaak werkzaamheden. Verder zijn de collega's echt super, en hebben veel lol. Werk ongeveer 44 uur in de week (betaald ojeah!) en de werktijden zijn verschillend. Vanochtend om 07.00 uur voor het eerst meegeholpen met de bewatering van de planten, volgende week moet ik bv afsluiten echt ernorm verschillende tijden. Surprised me hoe snel je dingen leert, vorige week samen met Lynn naar een ander tuincentrum geweest in St. Thomas, vergelijken van elkaars producten en hoe snel je namen, prijzen enz onthoud. I'm learning every day.

Alweer 2 weken terug kwamen Jantine, Gerben en Sijmen (die werken/stage lopen in Winconsin) naar Sania. We zijn samen met Alayna, Joel and Dillon naar een bar geweest, de volgende dag zijn we naar een melkvee bedrijf in Kippen geweest en hebben daar de dag door gebracht. S'avonds naar Grand Bend geweest ( kwam me ineens heel bekend voor, omdat daar een tv programma word gemaakt... zelfde iets al Georgie shore maar dan in Canada) Zonsondergang gezien bij het meer en daarna nog een hapje en drankje gedaan bij een restaurant en bar. Overnacht bij de familie op de boerderij en de volgende ochtend vertrokken richting de Niagra falls! 1 woord PRACHTIG. Snel door geraced naar Toronto, ingecheckt bij hostel, gegeten en door naar het Molson amphitheatre waar Mumford and Sons optrad! Ondanks dat ik (en Jantine) niet zoveel liedjes wisten was het echt leuk om mee te maken! Na het concert raakten we de jongens kwijt, en kwamen we in een bar terecht met 1000 'bh's aan het plafond, nevermind het was er gezellig. Op een of andere manier kwamen Gerben en Sijmen ook in die kroeg terecht (Whaaaaaat, elkaar weer vinden in een wereldstad!!) en zijn we naar het hostel gegaan. Na een paar uur slapen weer terug gereden naar Sarnia. Mean wat was ik moe, veel gedaan in een veel te korte tijd. Ik wil sws nog een keer terug naar Toronto! Prachtige stad...voor zover we het gezien hebben ;)

Gister met John, Sharel and Jarod deGroot gegeten bij een restaurant aan het meer ! (waarom kan ik geen hartjes emoticons toevoegen hier??!!!)
Afgelopen dagen 32 graden, dinsdag 18 graden guesssss wie er dan vrij is ;(
Gelukkig ben ik aardig bijgebruind vorige week met onkruiden wieden in the fields. Maar he mn buik is zo wit, geeft haast licht in het donker.

En nee daddy, nog niet in love met een Canadian. Hoewel ze hier wel aardig knappe rond lopen!! HALLO! Word bijna gek van de love/jank music die in the greenhouse word gedraait...soooo happy single

Ik ben nog druk aan het bedenken wat ik ga doen met mn weken dat ik vrij ben... Als iemand suggesties heeft, stuur maar door!

Zet even wat fotos hierin, voor de impressie

See you!

  • 27 Juni 2016 - 12:31

    Jan Ubels:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar de zin hebt. Geniet er van, het moet een periode uit je leven worden die je nooit meer mag vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Actief sinds 24 Mei 2016
Verslag gelezen: 1742
Totaal aantal bezoekers 3495

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 24 Augustus 2016

Canada'16

Landen bezocht: