Canada'16 - Reisverslag uit Sarnia, Canada van irisvanrozen - WaarBenJij.nu Canada'16 - Reisverslag uit Sarnia, Canada van irisvanrozen - WaarBenJij.nu

Canada'16

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2016 | Canada, Sarnia

Omdat Jeroen Schuiling zo graag op de hoogte wou blijven van mijn stage in Canada Here it is

- Reisverslag Canada'16

1 week en 4 kilo verder....
17 mei, na een 8 uur durende vlucht kom ik bij de immigratie dienst terecht wat 2,5 uur duurde, aardig lang.. Jarod en Andrew pikte mij op bij de airport en hebben daarna gegeten in Toronto. Om 11.00 pm (05.00 nl tijd) kwam ik aan bij Rose (ook mijn college) ,mijn huis waar ik de komende weken verblijf. Ik was meer dood als levend. De volgende dag heeft Alayna (dochter van Rose) mij Sarnia laten zien, en hebben we fries gegeten under the blue bridge Sarnia - Detroit. Ik heb nog nooit zulk blauw water gezien ! S'avonds ben ik uiteten geweest met Dillon (zoon van Rose). Nice guy. Erg leuke mensen en voel me zeker welkom hier!
Heb er nu 4 werkdagen opzitten en vandaag was mijn vrije dag.
Mijn stage doe ik bij DeGroots Nurseries in Sarnia, Ontario. Dit is een tuincentrum met vaste planten, 1 jarige planten, bomen, heesters ect ect. Tea house, giftshop en een gedeelte landscaping (tuinaanleg). Het is een mega bedrijf met ongveer 90 werknemers. (Alles is hier BIG trouwens, pick up trucks, supermarkten ...)
Ik werk nu bij de afdeling 'perenials' (Vaste planten), en soms bij de 'annuals' (1 jarige planten). Omdat mijn studie meer gericht is op de teelt en het vermeerderen is de retail compleet nieuw voor mij. Mijn werkzaamheden zijn vooral het netjes houden van de afdeling, het in en uitladen van planten, voorraad bijhouden en vooral het helpen van klanten.
Het laatste is nog best wel lastig, omdat ik nog niet weet waar alles staat en mijn plantenkennis ook niet al te best is. En vooral het in het engels uitleggen. Gelukkig hebben de meeste mensen er wel begrip voor ;)
Engels gaat wel steeds beter, na 2 dagen denk ik al in het engels en kost het gewoon moeite om nederlands te typen :O

Gister hebben ze een kampvuur gemaakt in de tuin, en staken ze vuurwerk af (what????) heel normaal hier. Vandaag hebben we geschoten met een shotgun en nog iets.. geen idee niet echt mijn business. Wel leuk trouwens!!

Ik denk dat ik maar een dubbele stoel moet gaan boeken voor de terugweg want qua eten is het hier echt niet gezond. Waarschijnlijk kom ik terug als een obese persoon.

En nee ik mis nog niemand alleen bo ;( Maar gelukkig hebben ze hier ook honden. VERY VERY BIG! net een walrus, maar wel lief.

See you!

  • 25 Mei 2016 - 16:51

    Anneke Stoker:

    Iris dit is toch echt heel leuk. Kon het lezen door dat beppe dit deelde. Volgens mij is dit echt genieten. Je gaat een beetje gewoon over al een beetje van eten en dan zal het vast wel meevallen met het gewicht. Volgens mij moet je ook wel hard werken. Geniet er van en succes. Zie vast wel weer een keer wat van je maar dit kunnen ze je niet weer afpakken.
    Groetjes uit Appelscha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Sarnia

Actief sinds 24 Mei 2016
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 3504

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 24 Augustus 2016

Canada'16

Landen bezocht: